Vítám vás ve svém blogu. Prostřednicvím tohoto blogu si Vás dovoluji vybídnout, abyste lépe poznali člověka, který se vám dává poznat přímo zde. Zkuste se nejprve zamyslet nad tím, co si představíte, když se někde řekne MICHAEL JACKSON? Více>>

Červen 2011

Bob Giraldi o Michaelovi

30. června 2011 v 21:02 | Atennea |  Celebrity a jiní lidé o MJ
Bob Giraldi - režisér Michaelova klipu Beat It

,,Michael je absolutní perfekcionista, Obklopuje se těmi nejlepšími umělci, vždycky chce nejlepšího režiséra, nejlepšího kameramana, nejlepší maskérku, nejlepší kostymérku. Jediným pohledem pozná, jestli odpovídáte jeho nárokům. Jakmile ne, jde se okamžitě porozhlédnout jinam."

Beat It

30. června 2011 v 20:54 | Atennea |  Videoklipy
Rok natáčení: 1983
Tentokrát si Michael Jackson pozval režiséra Boba Giraldiho. Klip stál sto tisíc dolarů, což byla na tehdejší dobu astronomická suma.
Příběh klipu se podoval remaku West Side Story. Michael, oblečený do džín a trička, leží na posteli a zpívá první sloku písničky. Pak si oblékne červenou bundu, vyjde na ulici a začne zpívat a tančit. Mezitím se dvě party mladých darebáků, kteří si dali schůzku, aby se vyřídili účty, vydají na bitevní pole. A tam, těsně před tím, než se strhne rvačka, přijde Michael, zpívá, oddělí od sebe oba vůdce a trhne všechny do nádherného tance.

Jeden z vůdců, oblečený v bílém, nebyl nikdo jiný než Michael Peters, choreograf klipu. Spolu s ním vymyslel Michael choreografii Beat It tím způsobem, že vytvořili tanec v trojúhelníku, což byla tehdy naprostá choreografická novinka, která přinesla změnu v tom, že byli vidět všichni tanečníci. Dnes taneční skupiny tento způsob používají běžně.
Nejzábavnější na celé věci bylo, že filmoví darebáci skutečně patřili k pouličním gangům. Michael chtěl co nejautentičtější statisty, chlapce, kteří skutečně vypadají tvrdě a výhružně. Se svou myšlenkou se svěřil Giraldimu, a tak se v klipu objevili kluci z předměstí Los Angeles. Všechno proběhlo dobře, kluci se naučili choreografii a bavilo je to. Jackson chtěl, aby jeho klip působil co nejopravdověji, aby ulice i mladí gangsteři byli co nejvěrohodnější. Výsledek byl více než podařený. Beat It je skutečně skvělý klip.

píseň Beat It

29. června 2011 v 19:59 | Atennea |  Sólová hudební kariéra
Autorem hudby i textu písně je opět Michael.
Beat It je píseň - poselství, jež hlásá, že člověk se nesmí nechat ovlivňovat ostatními. Hudby byla směsicí funku a hard rocku a vymykala se Michaelovu běžnému stylu. Na elektrickou kytaru v ní hrál Eddie Van Halen.
Quincy a Michael ho požádali, jestli by se s nimi do tohoto dobrodružství nechtěl pustit. Bude-li souhlasit, dají mu naprosto volnou ruku - může si dělat, co bude chtít, a vytvořit melodiku tak, jak to Michael očekával. Michaelovi se líbili lidé, kteří dokázali překonávat sami sebe, a nechával je svobodně pracovat. Požadoval od nich jen to, co opravdu uměli, a proto s ním lidé vždycky pracovali na sto padesát procent. Totéž platilo i pro Van Halena. V tomto případě však existuje jedna zajímavost. Van Halen zahrál své kytarové sólo... zadarmo. Později prohlásil, že s Michaelem nikdy o penězích nemluvili, nahrávání bylo mnohem důležitější. Van Halen si ztrátu každopádně vynahradil o několik měsíců později se skladbou Jump.

Billie Jean

28. června 2011 v 14:38 | Atennea |  Videoklipy
Pro realizaci klipu Billie Jean si zpěvák pozval režiséra Stevena Barrona, který se proslavil natáčením reklamních spotů, a pustili se do práce.
Michael naprosto přesně věděl, co chce. V klipu se objevil v černém kostýmu, s červeným motýlkem, v barevných botách a zkrácených kalhotách, pod nimiž byly vidět slavné oslnivě bílé ponožky. Pronásledoval ho soukromý detektiv, který proti němu shromažďoval důkazy. Byllo naprosto zřejmé, že Michael se nikomu nepodobá, že je svůj, originální, magický a že dokáže začarovat všechno, čeho se dotkne. Polaroidy spustí, když prochází kolem obchodu s fotografickými potřebami, a obyčejná mince, kterou dostane tulák, promění chudáka v krásného bílého prince. Vzápětí Michael tančí sám na ulici a dlaždice na chodníku se rozsvítí pokaždé, když na ně šlápne.
Steve Barron ostatně o této scéně vyprávěl: ,,Neuvěřitelné je, že při té slavné scéně, kdy Michael tančí na dlaždicích, které se postupně rozsvěcovaly, jsme pečlivě připravili uzavřený elektrický obvod vedoucí ke každé dlaždici a naprogramovali jsme ho na Michaelovu choreografii. Ve chvíli, kdy Michael začal tančit, se obvod přerušil, a svítily jen tři nebo čtyři dlaždice. A v tu chvíli začal Michael improvizovat nový fantastický tanec na čtyřech dlaždicích a svou neuvěřitelnou profesionalitou překvapil celý štáb."
Michael se s klipem Billie Jean stal jedničkou a kanál MTV se rozhodl zařadit klip do vysílání (na naléhání Michaela a CBS v čele s Yetnikoffem, který pohrozil kanálu, že z něj stáhne všechny své umělce, pokud se Michael ve vysílání neobjeví.) Jakmile byl klip odvysílán, k úžasu představitelů televize takřka explodovala telefonní ústředna. Divákům se klip strašně líbil a žádali, aby byl vysílán znovu a znovu. Na základě těchto žádostí se klip stál součástí programu. Navzdory veškerému očekávání se Michaelovi podařilo vstoupit do MTV hlavními dveřmi. Pokud tolik trval na tom, aby ho pustili do vysílání, nedělal to jen pro sebe, ale také pro ostatní barevné umělce, kterým rovněž bránili v přístupu na tento hudební kanál. Vítězství tedy nebylo jen jeho, ale všech černochů. Klip Billie Jean udělal průlom v celém světě!

Kanál MTV

28. června 2011 v 14:24 | Atennea |  Sólová hudební kariéra
Po třech týdnech prodeje se Billie Jean stala v USA jedničkou. V té době se na trhu objevil nový kabelový hudební kanál, vysílající videoklipy nejlépe prodávaných desek. Podílel se také na vyhledávání nových zpěváků. Jmenoval se MTV, vysílal rovněž hudební pořady a mladí Američané si ho velmi oblíbili. Problém spočíval v tom, že tým MTV proslul svým rasismem. Ve vysílání se nesměl objevit žádný černý zpěvák, s výjimkou Tiny Turnerové, která několikrát vystoupila v přísně kontrolovaných pořadech. I Michael se chtěl na tomto kanálu objevit, považoval to dokonce za jednu ze svých priorit. Pochopil, jak důležité a účinné je vytvářet obraz v očích diváků, a podle svého zvyku dělal všechno proto, aby dosáhl cíle. Na pomoc si přizval Franka Diela, který měl ve společnosti CBS na starosti komunikaci. Tenhle malý tlustý muž s věčným doutníkem v ústech a s vlasy staženými do koňského ohonu jako by vypadl rovnou z filmu Kmotr. To se Michaelovi, jehož mafie vždycky fascinovala, určitě muselo líbit.

Píseň Billie Jean

28. června 2011 v 14:07 | Atennea |  Sólová hudební kariéra
Na počátku roku 1983 se objevil druhý singl z alba, Billie Jean. Tato píseň, do jisté míry autobiografická, vyprávěla příběh mladé ženy, která obvinila Michaela, že jí udělal dítě. Ten to popřel a odmítl dítě uznat za své. Michaelovi se něco podobného stalo v roce 1981, kdy ho jedna mladá žena prohlásila otcem svého dítěte. Později se prokázalo, že si všechno vymyslela. Quincy Jones si nepřál, aby se píseň jmenovala Billie Jean, protože se bál, aby si to lidé nepletli s Billie Jean Kingovou, slavnou tenistkou. Chtěl, aby se jmenovala Not My Lover, ale Michael trval na svém.



Úspěchy alba Thriller

28. června 2011 v 13:59 | Atennea |  Sólová hudební kariéra
Co se týče prodeje, Thriller týden po svém vydání zaujal jedenácté místo v amerických hitparádách. V následujícím týdnu deváté. Ve Francii byl start obtížnější. Je třeba říci, že Off The Wall se prodalo pouhých třicet pět tisích exemplářů. Ale to byl teprve začátek.

Názory amerických časopisů na album Thriller

28. června 2011 v 13:53 | Atennea |  Michaelova ocenění
Thriller byl přijat skvěle jak ze strany kritiky, tak z hlediska prodeje. Zde je několik ukázek tehdejší reakce amerického tisku:

,,Odvaha experimentovat a naprosto dokonalý rytmus, to všechno vytváří album, které si v ničem nezadá se svým názvem."
People

Čistá živočišnost... Další pramen pro kreativní vývoj tohoto zázračného umělce... Skvělé!
Rolling Stone

,,Výborně udělané... neuvěřitelná sebedůvěra, která dodává kolorit celému albu. Thriller napovídá, že umělecký vývoj Michaela Jacksona ještě ani zdaleka nekončí. Je mu ostatně teprve dvacet čtyři let!"
New York Times

Píseň The Girl Is Mine

28. června 2011 v 13:45 | Atennea |  Sólová hudební kariéra
První singl z Thrilleru, The Girl Is Mine, byl jedním duetem celého alba. Pro tuto píseň si Michael pozval svého přítele Paula McCartneyho, který už napsal skladbu Girlfriend, jenž se objevila na předcházejícím Mikově albu Off The Wall. Pokud tito dva muži předtím spolupracovali, nikdy spolu nic nenatočili. Píseň The Girl is Mine, kterou složil Michael vyprávěla příběh hádky dvou mužů, Mika a Paula, kteří touží dobýt stejnou dívku. Uvnitř alba vedle textu písně můžeme vidět obrázek obou kamarádů, jak vedou podpaží jednu dívku. Autorem obrázku byl... Michael Jackson, který kromě svého hudebního talentu projevil i nadání výtvarné - velmi dobře kreslil.
Singlu The Girl Is Mine se prodalo milion kusů.

Album THRILLER

26. června 2011 v 20:18 | Atennea |  Sólová hudební kariéra

Thriller

Prvního prosince 1982 se Thriller objevil na prodejních pultech obchodů s gramofonovými deskami celého světa. Na album bylo deset písní, které se od sebe velmi lišily. Pět jich mělo tendenci groovy a funky, zbývající byly klidnější a baladičtější. Na obálce byl Michael vyfotografovaný v bílém pozadí, a když se obálka otevřela, objevila se fotografie Michaela, hladícího tygra. Autorem fotografií byl Dick Zimmerman, jeden z nejlepších amerických fotografů té doby. Když se člověk podíval zblízka, zjistil, že obálky obou alb - Off The Wall a Thriller - jsou si podobné jako pozitiv a negativ. Černý smoking a bílá košile v prvním případě, bílý smoking a černá košile v druhém.

Začáteky alba Thriller

26. června 2011 v 20:03 | Atennea |  Sólová hudební kariéra
Rok 1982 byl pro Michaela, co se týče profesní kariéry, úspěšný, poznamenal ho však rozvod rodičů. Po několika pokusech, nikdy nedovedených do konce se konečně Katherine podařilo dosáhnout svého. Násilnický a nevěrný alkoholik Joe bil svou ženu i děti. Jednou večer, úplně opilý, manželku málem zabil. Katherine se tedy rozvedla a byla k velké radosti svých dětí konečně svobodná. Navzdory rodinným neshodám Michael myslel na jedinou věc - natočit své druhé sólové album. Protože vítězný tým se nikdy nemění, Michael vstoupil do studia s Quincym Jonesem a Brucem Swedienem. Natáčení trvalo víc než čtyři měsíce; CBS chtěla vydat album o vánočních svátcích. Na počátku října roku 1982 předložil Michael demosnímky vedení společnosti a představitelé firmy byli maximálně spokojeni. Ačkoliv celý tým pracoval ve dne v noci, Jackson stále nebyl přesvědčen, že mix zvuku a aranžmá jsou v pořádku. Quincy a představitelé CBS se marně snažili Michaela přesvědčit, že album je dobré. V podstatě šlo o perfekcionismus, ale nezapomeňme, že touto deskou chtěl Michael překonat rekord v prodeji, který držela deska Saturday Night Fever skupiny Bee Gees (dvacet osm milionů prodaných kusů). Všichni se tedy vrátili do studia. Michael uměl své okolí motivovat, věděl, jak dokázat, aby lidé překonali sami sebe. Tým nahrál písně ještě lépe. Quincy a Mike byli konečně spokojeni, stejně jako šéf CBS Records Walter Yetnikoff, protože album mohlo skutečně před Vánoci vyjít. V tu chvíli nikdo nepochyboval, s výjimkou Michaela, že toto album se v celém hudebním světě stane revolučním. Jackson dosáhl satisfakce. Jeho album představovalo klenot kreativity a originality. Byl si sám sebou jistý. Deska se měla původně jmenovat Starlight, ale nakonec dostala název Thriller.

The Dude

26. června 2011 v 19:41 | Atennea |  Sólová hudební kariéra
Na počátku osmdesátých let 20. století se Michael začal hudbě věnovat mnohem důsledněji a kromě jiného se podílel na vydání alba The Dude, na němž nazpíval duety a dělal "křoví" zpěvákům Lionelu Richiemu a Donně Summerové. Pak napsal píseň Muscles pro Dianu Rossovou, která se dlouhou dobu držela v čele nejrůznějších žebříčků, a natočil rovněž originální soundtrack k filmu Stevena Spielberga E. T. mimozemšťan. Na tomto soundtracku je také mluvená pasáž a nádherná píseň Someone In The Dark. Problém ovšem byl, že deska vyšla v hudebním nakladatelství RCA Records, ačkoliv Michael měl pořád ještě smlouvu s CBS. Navíc se zavázal, že nevydá žádnou desku před Vánoci. CBS tušila peníze, a tak společnost RCA zažalovala a soudní proces vyhrála. Všechny desky z E. T., na nichž se objevil Mike, byly staženy z prodeje. Navzdory tomu se prodalo pět set tisíc exemplářů a dnes je tato deska vyhledávanou sběratelskou kuriozitou. Šťastní ti, kteří si ji tenkrát koupili!

Michael a dvě prostitutky

22. června 2011 v 16:09 | Anet.k |  Skupina Jackson 5 / The Jacksons
Alba Triumph se prodal jeden milion, alba Off The Wall osm milionů, tedy osmkrát víc, ačkoliv se obě alba navzájem podobala jak zvukem, tak hudebním stylem. Na desce pracoval stejný skladatel - Michael. Mladý muž pochopil, že nastal čas rozepnout křídla a letět a bratry nechat jejich vlastním kariérám.
V té době začaly kolovat o Michaelovi nejrůznější fámy, týkající se především jeho sexuality a fyzického vzhledu. Je třeba říci, že Michael byl v oblasti sexu a lásky relativně začátečník. Aby se otrkal, najal mu otec a bratři během turné dvě prostitutky. Michaelovi bylo v té době patnáct a situace ho šokovala. Místo aby se choval dle očekávání, četl oběma slečnám celou noc pasáže z bible! Řeči se šířily dál a Michael Jackson se rozhodl neposkytovat žádná interview. Chtěl si sám kontrolovat kariéru a život, jenomže Joe s ním pořád ještě měl smlouvu a pečlivě svého génia střežil.